დენტალური ( კბილის ) იმპლანტაცია ერთმომენტიანი დატვირთვით.


საზოგადოებაში გავრცელებულია აზრი იმის შესახებ,  რომ ექიმი-იმპლანტოლოგები,  შეგნებულად ახანგრძლივებენ დენტალური იმპლანტაციის ვადებს ნაცვლად იმისა, რომ ყველაფერი დასრულდეს ექიმთან ერთი ვიზიტის ფარგლებში. ეს აზრი გავრცელებულია, როგორც პაციენტებში,  ასევე ექიმებშიც.

სტატიის მიზანია პაციენტებს და ასევე ექიმებსაც მივაწოდოთ ინფორმაცია იმ ხელისშემშლელ და ხელისშემწყობ ფაქტორებზე რომლებიც დაკავშირებულია დენტალური იმპლანტაციისას ერთმომენტიან დატვირთვასთან.

პირველ რიგში ავხსნათ რას ნიშნავს ეს ფრაზა. პაციენტი მოვიდა კლინიკაში უკბილოდ და გავიდა უკვე კბილით, შესანიშნავი სცენარია, რომლის მომხრეც ძალიან ბევრი იქნება და მათ შორის მეც.

 იმპლანტაციის ოპერაციის დღესვე  იმპლანტზე შეიძლება დამაგრდეს დროებითი ან მუდმივი ხელოვნური გვირგვინი!

ეს მითი არ არის, ეს რეალობაა, მაგრამ ამისათვის საჭიროა მთელი რიგი ხელშემწყობი ფაქტორები. განვიხილოთ თითოეული მათგანი. დენტალური იმპლანტაციისას ძალიან დიდი მნიშვნელობა აქვს იმპალნტის პირველად ფიქსაციას ძვლოვან ქსოვილში. რიგი ავტორებისა მიგვანიშნებენ პირველად კარგ ფიქსაციაზე, როგორც დენტალური იმპლანტაციის წარმატების წინაპირობაზე, თუმცა პირველადი ფიქსაცია წარმატებული იმპლანტაციის  ერთადერთი განმსაზღვრელი ფაქტორი არ არის და იმ იმპლანტის ოსტეოინტეგრაციაც მიგვიღია, რომლის პირველადი ფიქსაცია არადამაკმაყოფილებელი იყო.  ამაში ჩემი კოლეგები დამეთანხმებიან.

არსებობს სიტუაციები, როდესაც პაციენტს აქვს კარგად განვითარებული და შენარჩუნებული ალვეოლური მორჩი და ოპერაციის მსვლელობისას აღინიშნება იმპლანტის პირველადი ფიქსაცია 40 n/cm  ან მეტი. ასეთ შემთხვევაში თუ კი შესაძლებელია და პაციენტი თანახმაა, ხდება ახალ ჩანერგილ იმპლანტზე ზემოდან ხელოვნური გვირგვინის დაფიქსირება, ხელოვნური გვირგვინის სახეობის (დროებითი თუ მუდმივი), განსაზღვრა ხდება ადგილზე,  მოცემული კლინიკური სურათის მიხედვით. ვარიაციები შემდეგია: დროებითი აბათმენტი + დროებითი გვირგვინი; მუდმივი აბათმენტი + დროებითი გვირგვინი;  მუდმივი აბათმენტი + მუდმივი გვირგვინი .

რამდენად მისაღებია მუშაობის ეს მეთოდი?!

აბსოლუტურად მიღებული და დამუშავებული მეთოდიკაა  მსოფლო პარაქტიკაში მიღებული და გამოყენებული, უბრალოდ არ უნდა დაგვავიწყდეს ყოველი ინდივდუალური შემთხვევისას ხელისშემწყობი  და ხლისშემშლელი ფაქტორები.

კლინიკური სურათი ყოველთვის ისეთი არ არის როგორც სახელმძღვანელოებში გვიხატავენ. არ არსებობს ორი ერთნაირი კლინიკური სურათი, არსებობს მხოლოდ მსგავსი სიტუაციები. თუ პაციენტი საფუძვლიანად არის გამოკვლეული და დენტალური იმპალნტაცია გონივრულად დაგეგმილი, ლაფსუსები იშვიათად ხდება.

იმ შემთხვევაში, როდესაც ექიმმა წინასწარ იცის (საფუძვლიანი გამოკვლევისა და CT მონაცემების ანალიზის შედეგად), რომ იმპლანტაციის ოპერაციისას, შეიძლება დაჭირდეს ძვლოვანი სტრუქტურის აღდგენა ხელოვნური ძვლის შემცვლელი მასალით, მემბრანით და კიდევ სხვა დამხმარე საშუალებებით, დამაკმაყოფილებელი პირველადი ფიქსაცია პრაქტიკულად შეუძლებელია, შესაბამისად ერთმომენტიან დატვირთვაზე ოცნებაც არ ღირს. ამის შესახებ პაციენტი აუცილებლად უნდა იყოს ინფორმირებული.

აღსანიშნავია, რომ ხშირ შემთხვევაში  პაციენტი პირველად ინფორმაციას უახლეს სამედიცინო ტექნოლოგიებზე რეკლამის საშუალებით იღებს. რეკლამა კი მოგეხსენებათ „პროდუქტის“ გაყიდვაზე ორიენტირებული საშუალებაა, რომელიც რეალურად ძალიან მწირ ინფორმაციას აწვდის მომხმარებელს.

 საინტერესო სარეკლამო რგოლი ვნახე კიევში ყოფნისას – „ლაზერული იმპალანტაციის“ რეკლამა, ანუ პაციენტებს სთავაზობდნენ ლაზერულ იმპლანტაციას ერთმომენტიანი დატვირთვით. რა თქმა უნდა ეს ყველაფერი რეკლამის ხრიკია, შეუძლებელია მოკლე სარეკლამო რგოლში პაციენტებს ავუხსნათ, რომ ყველა მეთოდს თავის ჩვენება და უკუჩვენება აქვს, ასევე ვერ აუხსნი, რომ ლაზერული იმპლანტაცია სხვა არაფერია თუ არა ლაზერის აპარატით რბილ ქსოვილზე პირველადი განაკვეთის გატარება (სასიამოვნოა, რომ ეს სკალპელით არ გაკეთდება, და სისხლს არ დავკარგავთ), ხოლო ყველაფერი დანარჩენი კი ზუსტად ისევე მიმდინარეობს, როგორც ჩვეულებრივ შემთხვევებში. რას იზამთ რეკლამა რეკლამაა, იგი უნდა იყოს მოკლე, გასაგები და ხალხი უნდა მოიზიდოს.

თუმცა შემდგომ ჩვენ ექიმებს, გვჭირდება დიდი ძალისხმევა იმისთვის, რომ   რეკლამებით მოხიბლულ პაციენტს ავუხსნათ და გავაგებინოთ რატომ ვერ უკეთდება მას მოცემულ კლინიკურ სიტუაციაში   იმპლანტაცია ერთმომენტიანი დატვირთვით, რომ  არ დაგდოთ ბრალი დაბალ პროფესიონალიზმში, ვინაიდან მისთვის არაფრისმთქმელია ძვლოვანი სტრუქტურის რესურსი, პირველადი ფიქსაცია და რაღაც n/cm ერთეულები.

რა თქმა უნდა ჩვენ ვერ შევძლებთ, რომ კოლეგებს თავიანთი საქმიანობის რეკლამა დავუშალოთ, მაგრამ ჩვენ ვალდებული ვართ მართებული ინფორმაცია მივაწოდოთ პაციენტს!

„ყველაფერი უფრო ადვილია ვიდრე თქვენ ფიქრობთ“,  ეს არის შესანიშნავი ფრაზა, რათა პაციენტმა მიიღოს გადაწყვეტილება, მაგრამ ამ ფრაზას შესაბამისი კლინიკური სიტუაციის დეტალური გამოკვლევა, შესაბამისი დაგეგმარება და მართებული მკურნალობა უნდა მოყვებოდეს!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s

%d bloggers like this: